Projekt byl zaměřen na zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků předškolního vzdělávání v Karlovarském kraji prostřednictvím dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Projekt přispěl ke zvýšení kvality počátečního vzdělávání a podpořil profesní rozvoj pedagogů předškolního vzdělávání, a to prostřednictvím 4 klíčových aktivit. Klíčová aktivita 1 nabídla pedagogům předškolního vzdělávání vzdělávací programy na podporu využívání ICT při přípravě na výchovně vzdělávací proces v MŠ. Klíčová aktivita 2 nabídla vzdělávací programy zaměřené na osobnostní rozvoj pedagoga předškolního vzdělávání. Klíčová aktivita 3 byla zaměřena na rozšíření znalostí a kompetencí v oblasti psychologie a výchovy dítěte. Klíčová aktivita 4 přinesla vzdělávací programy podporující aktivní formy učení: zážitkovou pedagogiku a podporu přírodovědné gramotnosti a výchovy ke vztahu k přírodě a životnímu prostředí.
Operační program: OP vzdělávání pro konkurenceschopnost
Prioritní osa: 7.1
Oblast podpory: 7.1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení
Typ projektu: Grantový projekt
Příjemce: Národní institut pro další vzdělávání/zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků
Partner: Gymnázium Sokolov a Krajské vzdělávací centrum/partner bez finanční účasti
Doba realizace: 21 měsíců, 1. 12. 2012 – 31. 8. 2014
Cílová skupina: pedagogičtí pracovníci předškolního vzdělávání
Hlavní cíl: Hlavním cílem projektu je zvýšení kvality počátečního vzdělávání v souladu s probíhající kurikulární reformou, a to prostřednictvím podpory pedagogů předškolního vzdělávání – podpory profesního rozvoje a zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků předškolního vzdělávání.
Dílčí cíle:
Přínos projektu pro cílovou skupinu: Projekt umožní pedagogickým pracovníkům předškolního vzdělávání zvýšit své profesní kompetence, přispěje k jejich profesnímu a odbornému růstu a zkvalitnění jejich práce. Účastníci získají nebo prohloubí své dovednosti k využívání ICT jako nástroje pro svou práci – např. pro evaluaci pedagogické činnosti, tvorbě dokumentů, prezentaci školy, získají nástroje (náměty) ke svému osobnostnímu rozvoji (sebepoznání, sebeřízení), prohloubí své odborné znalosti v oblasti psychologie a výchovy dítěte a seznámí se s moderními poznatky ve svém oboru, osvojí si metody a postupy zážitkové pedagogiky a možnosti využití přírody ve výuce a vedení dětí a získají metodickou příručku pro svou další práci s dětmi. Dále naváží nebo upevní kontakty se svými kolegy z jiných škol, což napomůže vzájemnému sdílení informací a zkušeností, a přispěje tak k obohacení a větší motivovanosti pro jejich pedagogickou činnost.
Klíčové aktivity projektu:
KA 01:
V rámci této aktivity vzniknou a budou ověřeny 3 nové vzdělávací programy zaměřené na využití ICT v práci pedagoga předškolního vzdělávání (využití PC pro vlastní hodnocení školy, pro prezentaci školy, tvorba školních dokumentů a záznamů o dítěti, vyhledávání a zpracování informací a materiálů vhodných do výuky v MŠ). Účastníci získají a upevní své uživatelské dovednosti ve využívání tabulkového a textového editoru, internetu.
Výstup aktivity KA 01:
KA 02:
V rámci klíčové aktivity vznikne a bude ověřeno 5 nových vzdělávacích programů zaměřených na osobnostní rozvoj pedagoga – na rozvoj komunikačních a prezentačních dovedností, asertivitu, na sebepoznání a možnosti seberozvoje (sebe-koučování), timemanagement, psychohygienu učitele a prevenci syndromu vyhoření.
Výstup aktivity KA 02:
KA 03:
V rámci této klíčové aktivity vznikne a bude ověřeno 5 nových vzdělávacích programů zaměřených na rozvoj odborných znalostí pedagogů předškolního vzdělávání v oblasti psychologie dítěte předškolního věku, jeho vývoje, potřeb a jeho výchovy. Vzdělávací programy budou zaměřeny na tato témata: specifické potřeby dětí – jejich identifikace a doporučení pro další práci, příprava rodičů a dětí na povinnou školní docházku, všestranný rozvoj dítěte, hyperaktivní dítě a dítě s hraničním chováním, stanovování hranic ve výchově dítěte předškolního věku.
Výstup aktivity KA 03:
KA04:
V rámci této aktivity vzniknou a budou ověřeny 4 nové vzdělávací programy zaměřené na využití zážitkové pedagogiky v MŠ a zároveň se zapojením pohybové výchovy (a dalších výchov) a využívání přírody ve výchovně vzdělávacím procesu. Jednotícím tématem budou jednotlivá roční období JARO, LÉTO, PODZIM, ZIMA. Účastníci se seznámí s významem učení prožitkem pro dětskou psychiku a osvojování světa v předškolním věku, s konkrétními zážitkovými metodami rozvíjející dětské prožívání světa a sebe sama. Dále se naučí, jak vhodnou zážitkovou aktivitu vybrat nebo vymyslet. Vhodné aktivity – návody na činnosti a hry v MŠ budou obsahem Metodické příručky.
Výstup aktivity KA 04:
Výstupy projektu:
HARMONOGRAM SEMINÁŘŮ (LEDEN 2014 – SRPEN 2014)
Karlovy Vary
ČÍSLO AKCE |
NÁZEV AKCE |
DATUM |
ČAS |
MÍSTO KONÁNÍ |
GARANT |
LEKTOR |
14-32-15-04-OS-KV |
Sebepoznání, seberozvoj, sebe-koučování |
11.3.2014 |
9.00 – 15.00 |
NIDV Karlovy Vary |
Bc. Martina Krumpolcová |
Mgr. Taťána Brodská |
14-32-15-05-OS-KV |
Timemanagement v praxi – efektivní hospodaření s časem |
8.4.2014 |
9.00 – 15.00 |
NIDV Karlovy Vary |
Bc. Martina Krumpolcová |
Mgr. Taťána Brodská |
14-32-15-05-PDV-KV |
Hyperaktivní dítě a dítě s hraničním chováním v MŠ |
24.6.2014 |
10.00 – 14.00 |
NIDV Karlovy Vary |
Bc. Martina Krumpolcová |
Mgr. Helena Pěnkavová |
14-32-15-04-PDV-KV |
Stanovování hranic ve výchově dítěte předškolního věku |
26.8.2014 |
12.00 – 16.00 |
NIDV Karlovy Vary |
Bc. Martina Krumpolcová |
Mgr. Martina Bělohlávková |
Sokolov
ČÍSLO AKCE |
NÁZEV AKCE |
DATUM |
ČAS |
MÍSTO KONÁNÍ |
GARANT |
LEKTOR |
14-32-15-04-OS-SO |
Sebepoznání, seberozvoj, sebe-koučování |
12.3.2014 |
9.00 – 15.00 |
Gymnázium Sokolov, Husitská 2053 |
Bc. Martina Krumpolcová |
Mgr. Taťána Brodská |
14-32-15-05-PDV-SO |
Hyperaktivní dítě a dítě s hraničním chováním v MŠ |
21.3.2014 |
10.00 – 14.00 |
Gymnázium Sokolov, Husitská 2053 |
Bc. Martina Krumpolcová |
Mgr. Helena Pěnkavová |
14-32-15-04-PDV-SO |
Stanovování hranic ve výchově dítěte předškolního věku |
25.3.2014 |
12.00 – 16.00 |
Gymnázium Sokolov, Husitská 2053 |
Bc. Martina Krumpolcová |
Mgr. Martina Bělohlávková |
14-32-15-05-OS-SO |
Timemanagement v praxi – efektivní hospodaření s časem |
9.4.2014 |
9.00 – 15.00 |
Gymnázium Sokolov, Husitská 2053 |
Bc. Martina Krumpolcová |
Mgr. Taťána Brodská |
Cheb
ČÍSLO AKCE |
NÁZEV AKCE |
DATUM |
ČAS |
MÍSTO KONÁNÍ |
GARANT |
LEKTOR |
14-32-15-04-OS-CH |
Sebepoznání, seberozvoj, sebe-koučování |
13.3.2014 |
9.00 – 15.00 |
Gymnázium Cheb, Nerudova 7 |
Bc. Martina Krumpolcová |
Mgr. Taťána Brodská |
14-32-15-05-OS-CH |
Timemanagement v praxi – efektivní hospodaření s časem |
10.4.2014 |
9.00 – 15.00 |
Gymnázium Cheb, Nerudova 7 |
Bc. Martina Krumpolcová |
Mgr. Taťána Brodská |
14-32-15-05-PDV-CH |
Hyperaktivní dítě a dítě s hraničním chováním v MŠ |
11.4.2014 |
10.00 – 14.00 |
Gymnázium Cheb, Nerudova 7 |
Bc. Martina Krumpolcová |
Mgr. Helena Pěnkavová |
14-32-15-04-PDV-CH |
Stanovování hranic ve výchově dítěte předškolního věku |
22.4.2014 |
12.00 – 16.00 |
Gymnázium Cheb, Nerudova 7 |
Bc. Martina Krumpolcová |
Mgr. Martina Bělohlávková |
Výjezdní semináře
ČÍSLO AKCE |
NÁZEV AKCE |
DATUM |
ČAS |
MÍSTO KONÁNÍ |
GARANT |
LEKTOR |
14-32-15-05-ZP-VS |
Inspirace z přírody, zima plná pohody |
21. - 22.1.2014 |
|
Penzion Harmonie, Žlutice |
Bc. Martina Krumpolcová |
Mgr. Šárka Gabrielová, Bc. Vlasta Kaiserová |
14-32-15-07-ZP-VS |
Inspirace z přírody, léto plné pohody |
13.5. – 14.5.2014 |
|
Penzion Harmonie, Žlutice |
Bc. Martina Krumpolcová |
Mgr. Šárka Gabrielová, Bc. Vlasta Kaiserová |
Hlavní manažerka projektu:
Mgr. Dana Chmelová – This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., 775 755 035, 353 226 219
Manažerka aktivit:
Bc. Martina Krumpolcová – This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., 775 755 038, 353 590 369